mandag 22. juni 2009

York, dag 4

Litt sliten etter byturen igår, men ikke mer enn vi kunne leve med. Men merker at alderen begynner å tynge, vi kom i snakk med et annet reisefølge som overnattet her på Lodgen i helgen, en gjeng med engelske gutter som var på tur for å feire ene kompisen sin bursdag. Dette ble behørig feiret med alkohol til frokost klokken ni, alkohol til lunch og et par enheter alkohol rundt middagstider. Pluss store mengder alkohol mellom måltidene. Ikke alle klarte å holde følge, men brorparten gikk faktisk på byn på kvelden – eller i det minste krabbet på byn, et par av de kunne sikkert ikke klart å treffe bakken på tre forsøk engang. Men de konsumerte sikkert mer alkohol på én time enn vi har konsumert hele turen, og fremdeles orket de å gå ut. Mange år siden jeg kunne utføre slike stunt. I tillegg sier Toma at jeg har begynt å få grå hår bak på hodet... Noe jeg ikke tror på i det hele tatt før jeg ser det! Og ikke har jeg tenkt å se etter heller...

Men nok om det. Dagens værmelding: vertikal sjø. Selv om vi er vant til regn i Bergen, må jeg innrømme at jeg skjelden har sett så kraftig nedbør. Jeg er sikker på at jeg så en fiskestim svømme forbi i skulderhøyde på et punkt! Heldigvis lettet det mot ettermiddagen, så når vi bestemte oss for å tusle innover for å finne oss et sted å spise middag kom det faktisk ikke mer enn et par dråper innimellom. Vi endte opp på en koselig italiensk resturant – Ristorante Bari – i byens eldste og Europas best bevarte middelaldergate - Shambles.


Etter middagen gikk vi tilbake til Lodgen (og traff på en redusert, men fremdeles alkoholkonsumerende gruppe) og slappet av med litt dart og et par pils. I motsetning til engelskmennene som tørnet inn tidlig på morningen, tørnet vi inn rimelig tidlig på kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar